
Çamaşır makinelerinde kireç koruyucu olarak kullanılan Calgona 1 yıl içerisinde verdiğimiz toplam para ile koruduğumuz rezistansı 4 defa yenisi ile değiştirebileceğimiz gerçeği bizleri reklamın insanlar üzerindeki etkileri konusunda daha çok düşünmeye sevk ediyor.

Gelin şimdi bu soruyu kendimize soralım ve çamaşır makinesi olan bir tüketicinin, hiç (!) kireç Koruyucusu kullanmadığını varsayarak, aile bütçesine ne kadar bir yük geleceğinin hesabını birlikte yapalım:
1000 gr lık Calgon Fiyatı 8,25 YTL
1 Yıllık Calgon Fiyatı 99,00 YTL.
Rezistans+İşçilik Fiyatı 21,00 YTL
Harcanan para 4 rezistansa bedel
Rakamlar biraz farklı da olacak olsa yaklaşık aynı mantığa ulaşılacak.
Yukarıdaki tabloya göre, ayda 1 Kg. lık Calgon kullanan bir aile,Calgon' a bir yılda verdiği toplam para ile tam 4 defa rezistansını değiştirebiliyor ve üstelik 15 lira da arttırıyor. Eğer matematiksel bir yanlış yoksa, tasarruf sağlayan Calgon ile ilgili olarak yapılan hesap ortada. Karar sizin.

Firma yetkilisi bu sorumuza da, "Kanuni bir zorunluluk olsaydı, koyardık" demekle yetindi. Oysa ki, Tüketici Hakları Evrensel Bildirgesinde de yer alan 'tüketicinin bilgi edinme hakkı'nı göz önünde bulundurduğumuzda, Calgon evrensel bir tüketici hakkını ihlal etmektedir.
Son bir not olarak,

Büyük şehirlerin hiç birinde su bu kadar kireçli değildir.
Bu maili en az 10 kişiye atmak şans getirmez ama aile bütçesine katkı getireceğinden eminim...))

uyanık ol Müslüman!!!
Hacı Şakir sabunlarının Yahudilerin olması gibi...
neden Hacı Şakir ..?
Haham Şakir olsaydı Müslümanlar almazdı öyle değil mi?:)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder